Методична скринька


Опис досвіду роботи
вчителя географії
Демуш Інесси Олегівни


"Я – учитель , і дітям себе віддаю. Шукаю , знаходжу , радію , горю .
І тверджу , що зробиш , бо можеш".

Бути вчителем, значить не просто знати свій предмет, а бути обізнаним у різних сферах життя, бути відкритою, небайдужою, люблячою людиною. Кожна дитина — це маленький всесвіт, і, правильно дібравши ключик, можна виховати особистість. А найбільшою нагородою для вчителя є досягнення його учнів, їхнє життя, і відчуття того, що ти допоміг становленню ЛЮДИНИ. Це прекрасно, коли вчитель може бути порадником, провідником і володарем скарбниці знань.
Моє головне завдання – розвивати у дітей творче мислення, прищеплювати любов до географії, здатність до самовиховання, вміння використовувати знання в певних життєвих ситуаціях. Для цього на своїх уроках створюю атмосферу зацікавленості.
Під час уроку використовую систему творчих завдань, що спонукає школярів до активної діяльності на всіх етапах уроку. Ретельно добираю захоплюючі матеріали, вірші, уривки з художніх творів, відеоматеріали.
В своїй роботі використовую як традиційні форми роботи так і інтерактивні технології. Під час уроків сприяю формуванню в учнів умінь розуміти, аналізувати, аргументовано висловлювати власні оцінні судження. Головним у навчанні також вважаю розвиток у дітей здібностей до самоуправління і самореалізації в навчальному процесі. Для учнів важливим є не тільки матеріал, а й форма в якій він подається. Намагаюсь підвести до розуміння тих чи інших понять так, щоб учні самі робили відкриття використовуючи набуті знання і свою фантазію.
Працюючи на уроках намагаюсь приділити увагу кожному учневі використовуючи різнорівневі завдання. Одним із  важливих елементів уроку є перевірка набутих завдань. Під час проведення цього етапу уроку застосовую такі методи й прийоми:
-Експрес-тест, взаємоперевірка - швидкий метод перевірки знань, охоплює всіх учнів, дає можливість отримати багато оцінок.
-Учитель-учень – учні, що отримували випереджаюче завдання, виконують роль вчителя, демонструють свої презентації- учасники групи заповнюють таблиці в зошиті.
-Географічна розминка- Світлофор- учитель або учень ставлять питання за картою, учні сигналять картками.
-Робота з картою та її елементами- учні отримують «сліпу» контурну карту і виконують завдання на ній; під час вивчення теми «План місцевості» діти пишуть невеличкі розповіді, замінюючи слова топографічними знаками.
Розглядаючи новий матеріал потрібно зацікавити дітей, створити проблемну ситуацію - використовую прийоми; «Проблемне питання», «Дивуй», «Приваблива мета», «Відстрочена відгадка» -такі прийоми сприяють розвитку мислення в учнів, а як результат- зміцнення знань.
Знання здобуті під час проблемного пошуку більше осмислюються, запам’ятовуються і перетворюються на власні переконання.
Використання комп’ютерних технологій. Сучасний урок важко уявити без інтернет підтримки та технічних засобів. Географія- це предмет, де «краще один раз побачити ніж сто разів почути», тому актуальним під час уроків є використання відео-уроків, фрагментів різноманітних освітніх передач та каналів. Нові підручники спираються на інтернет ресурси, що дає можливість більше знайти інформації та підготуватись до розгляду проектів. Також на уроках використовую комп’ютерні презентації створені вчителем та учнями. Дитячі презентації- це їх творча робота, висвітлена кожним по різному.

Педагогічна діяльність вчителя географії це не тільки вдалі уроки, а й подорожі, екскурсії рідним краєм, туристичні змагання, участь в освітніх олімпіадах, міжнародних іграх. Залежно від змісту матеріалу у дітей формується патріотичне, естетичне, моральне, екологічне, громадянське виховання. Організовую географічні вікторини, змагання, екскурсії рідним краєм та подорожі до різних міст нашої країни


Намагаюсь реалістично оцінювати  свої можливості та можливості реалізації ідей інших людей. Переконана, що успіх у моєму житті залежить від професійної компетентності та особистісних якостей. Вірю в себе та у своїх учнів, намагаюся бути оптимістичною..
Однак існують певні труднощі- технічні можливості школи не завжди відповідають моїм задумам. Відповідно відсутність інтерактивної дошки  створює проблеми в умінні користуватись нею.
Тому в майбутньому прагну:
·                Продовжувати займатись самоосвітою з метою підвищення майстерності.
·                Сприяти участі учнів у шкільних, районних, обласних конкурсах, олімпіадах.
·                Працювати над розвитком творчої компетентності учнів.

Пропоную такий рецепт вчительської молодості:
Систематично вживай: бальзам мудрості, коктейль творчості, каву бадьорості, відвар пунктуальності, настій терпимості, екстракт людяності. Виконуй все це ретельно і будеш вічно  молодим, вчителю.